SEO, SEA és SEM

weboldal készítés

Keresőoptimalizálás

SEO (Search Engine Optimization) - Keresőrendszerekre való optimalizálás. Egyszerűbben szólva a SEO olyan műveletek összessége, melyek elősegítik, hogy a weblap minél jobb pozícióba kerüljön a keresőprogramokban. E műveletek egyaránt lehetnek belsők és külsők:

Belső műveletek:

  • az oldal hivatkozási rendszerének optimalizálása
  • az oldal szöveges részének optimalizálása, szövegkiemelési műveletek tagekkel (kövér, dőlt, különböző prioritású fejlécek stb.)
  • kód optimalizálása (a táblázatok beágyazottságának csökkentése, a „szükséges” tartalom közelebb helyezése az oldal elejéhez) stb.
  • képműveletek (helyes alt tag-ok kidolgozása)
  • meta tag-műveletek (mint például a title és a description, amelyek befolyásolják az oldal pozícióját és a keresési eredmények leírását a snippetben)
  • a munkamenetek eltávolítása az oldal címeiből
  • az oldal némely részének kizárása az indexelésből
  • az oldal gyorsítótárazásának elvégzése (a szerver terhelésének csökkentése)

 

A külső műveletekhez tartozik az oldalra mutató hivatkozások elhelyezése. Minden helyen, ahol csak lehetséges: katalógusokban, fórumokon, üzenőfalakon, blogokban stb.

Külső művelet minden olyan tevékenység, amellyel megnöveljük az oldalunkra mutató hivatkozások számát.

A SEO főbb típusai

„Fehér promóció”

Többféle nézet ismert a SEO típusairól. Néhányan úgy vélik, hogy „fehér” SEO nincs. A magyarázat nagyon egyszerű: a keresőprogramokban elfoglalt pozíció bármiféle befolyásolását a program megzavarásának tartják, ezért semmiképp sem tekintik „fehér” promóciónak. E nézet szerint „fehér” SEO az, amikor egy társaság valamilyen hasznos dolgot készít, majd ezt követően a weblapjára utaló hivatkozások jelennek meg anélkül, hogy a társaság ezért tett volna valamit.

A társaság például felfedezett a Microsoft oldalán valamilyen sebezhetőséget, erről nyomban számos hírportál tudósított a megfelelő hivatkozással a társaság honlapjára.

„Szürke promóció”

„Szürke” promóciónak nevezzük a „fehér” alapú promóció szabályainak megsértését. Ilyen például a cloaking (ez a promóció „fekete” eszközei közé is sorolható). A cloaking esetén más lapot lát a webhely látogatója, és mást a keresőrobot.

A keresőprogramnak például nagy mennyiségű vastagon szedett szöveggel jelenik meg az oldal, a felhasználó számára viszont nem.

A „szürke” optimalizálás mintegy átmenetet képez a „fehér” és a „fekete” promóció között. S míg a „fehér” SEO nincs szabatosan meghatározva, addig a „szürkébe” gyakorlatilag bármit besorolhatunk.

„Fekete promóció”

A link spammelés egyértelműen a „fekete” promócióhoz sorolandó.

A link spammelés annyit tesz, mint a saját webhelyre irányító linkeket helyezni el mindenhol, ahol csak lehet.

A „fekete” SEO alkalmazása fölöttébb kockázatos. A konkurens weblapok sem alszanak, s amennyiben az Önök oldala valamivel is jobb helyre kerül a keresőprogramokban, nyomban „beköpik / felnyomják”.

Számos cég és optimalizáló úgy készíti el a „fekete” erőforrások „láncolatát”, hogy az végeredményben egy végső, fehér webhelyre mutat. Olyan oldalakat készítenek például, amelyekért nem kár, ha elvesznek (nem a társaság fő oldala ez, csak amolyan segédlapok). Ezeket az oldalakat megspékelik kulcsszavakkal, teletömik hivatkozásokkal (link spamming), s végeredményben azt a forgalmat, melyet ezek a donorlapok bonyolítanak, átirányítják a fő weblapjukra.

SEA (Search Engine Advertising)Keresőreklámozás (Коntextus reklám). A keresőprogramokban való reklámozás egyáltalán nem függ össze a SEO-tevékenységgel. Hogy a dolog érthetőbb legyen, menjenek fel például a google.hu oldalra, s a keresőbe írják be: „számítógép vásárlás”. A főoszlopban találják majd a keresési eredményeket, a jobb oldaliban pedig reklámhirdetéseket. Ez utóbbi a SEA.

A SEA műveletekhez nem szükséges a weblapjuk SEO-optimalizálása, minthogy ebben az esetben kizárólag a jól megfogalmazott hirdetéstől és a saját pénztárcájuktól fog függeni a látogatottság és a reklám hatékonysága.

Mi több, ahhoz, hogy a SEA-t használják, nincs is feltétlenül szükségük saját honlapra. A Yandex például már néhány hónapja lehetővé teszi olyan „névleges” lapok reklámozását, amelyek csupán a cégek elérhetőségeit tartalmazzák. Sőt, nem is fontos, hogy a cégnek weblapja legyen, anélkül is használhatja a SEA-t.

SEM (Search Engine Marketing)Keresőmarketing. Ide a komplex SEO+SEA eszközök tartoznak. Ezt tartják a legteljesebb megközelítési módnak, mert lefedi a webhely forgalmával kapcsolatos összes igényt, s mindezt a leghatékonyabb módon teszi.

Ily módon bizonyos dolgokat „optimalizálhatunk” arra, hogy a keresőprogramokban jelenjenek meg, másokat pedig reklámhirdetések formájában tehetünk közzé. Ha például a weblap nagyon jó helyen áll a keresőprogramokban a „számítógép kereskedelem” keresőszó esetén, a Yahoo azonban nem látja, ez esetben egyszerűen vásárolhatunk a Yahoo-nál az adott igénynek megfelelő reklámhirdetési felületet. Ily módon a lehető legnagyobb vásárlóközönséget vonhatjuk be.

Nem szabad azonban megfeledkezni arról, hogy a SEA havonta több száz ezer forint könnyítheti meg Önöket úgy, hogy közben semmi hasznot / jövedelmet nem hoz.

A reklámhirdetések megfogalmazásakor nagyon körültekintőnek kell lenniük. Csak olyan szavakat használjanak, amelyek bevételt hozhatnak.

weboldal készítés
 
További cikkek...

Ingyen weboldal készítés górcső alatt.

Készíthetünk-e ingyen olyan oldalt, amelyért egy webmester akár 50.000 Ft-ot is elkérne? Mi kipróbáltuk, teszteltük az ingyen weboldalkészítő rendszereket, íme az eredmény...

Weboldal készítés – Milyen szempontok alapján épül fel egy igazán hatékony weboldal?

Ha az Ön célja több annál, mint egy weboldal amely bemutatja vállalkozását, termékeit vagy szolgáltatásait, hanem arra törekszik, hogy versenytársai közül kiemelkedjen webes megjelenése, ezáltal megszólíthassa potenciális érdeklődőit, tisztában kell lenni, hogyan épül fel egy igazán hatékony weboldal.

Felmerül a kérdés, mik azok a szempontok amiket figyelembe kell venni a weboldal készítés során, milyen valójában egy igazán jó weboldal:

A hatékony weboldal szempontjaiért olvassa el a teljes cikket.

Weboldal készítés - Ön elégedett jelenlegi weboldalával?

Jól tudjuk, hogy már szinte közhelyes kérdés és talán naponta többen is megkeresik Önt honlap készítés miatt de... és itt jön a legfontosabb DE...

Attól, hogy Ön nem tulajdonít jelentőséget annak, hogy nem működik hatékonyan weboldala, még az tényleg nem működik. Mit kell figyelmbe vennünk ha egy igazán hatékony weboldal fejlesztés a célunk?

Íme a válaszok, ahogyan mi gondoljuk:

A weboldal készítés első lépései

A weboldal felépítésének megtervezése

Üzleti weboldal készítés előtt fel kell mérnünk, hogy potenciális célcsoportunknak milyen igényei vannak, és ehhez mérten kell felépítenünk weboldalunkat.

A weblap készítés egyik legfontosabb eleme az érdeklődők számára vonzó és figyelemfelkeltő tartalom.

E mellett egy nagyon fontos tényezőt sokan figyelmen kívűl hagynak a weblap készítés során:

Az érdeklődők információt keresnek az interneten.

Drága vagy olcsó weboldal készítése: mi a különbség? (2rész)

Tételezzük fel, hogy az Önök társasága körülbelül akkora, mint a konkurenciáé. Ugyancsak tegyük fel, hogy az „út” elején lehetőségük van többé-kevésbé ugyanazt megtenni, mint a többiek, miközben az Önök területének konverziós átlaga 20 látogatóra egy hívás, s honlapjuk mindenegyes eleme pozitívan vagy negatívan hat ki az ügyfeleikre.

A webshop és előnyei

Az elektronikus kereskedelem ( Webáruház készítés) nem csupán a vásárlás-eladás műveleteit foglalja magába, hanem biztosítja egy olyan zárt láncolat létrehozását (ld. az ábrát), amelyben bennfoglaltatnak a termék iránti kereslet felkeltésének elemei, a terjesztés, valamint az értékesítést követő szolgáltatások és a partnerek közötti együttműködés automatizálása.

Azonban a a webkereskedelem lehetőségeit sem szabad túlértékelnünk. A web-kereskedelem fejlődésésének története során megélt egy bizonyos eufórikus korszakot, ez az úgynevezett internetes boom.

 

SEO, SEA és SEM

SEO (Search Engine Optimization) - Keresőrendszerekre való optimalizálás. Egyszerűbben szólva a SEO olyan műveletek összessége, melyek elősegítik, hogy a weblap minél jobb pozícióba kerüljön a keresőprogramokban. E műveletek egyaránt lehetnek belsők és külsők:


Miért bízza a weboldal készítését profikra?

Nehéz időket élünk, de nem a gazdasági válság hanem a honlap készítés a téma.

A cégek igyekeznek költséget csökkenteni, kézenfekvő  ötletnek tűnik, hogy a honlap készítésén próbálnak spórolni, és így születnek a saját készítésű és a szomszéd által készített weboldalak…

Önmagában nem is lenne gond ha mondjuk egy asztalosmester honlap készítésre adja a fejét, annál inkább ha mondjuk én próbálnék irodabútort eszkábálni… Aki ismer átérzi a hasonlatot

Bizonyára az Ön környezetében van aki vállalkozna honlap készítésre szívességből, vagy egy rekesz sörért.

Ez csábító ajánlatnak tűnhet első hallásra, de az eredmény a legtöbb esetben elborzasztó.

Nyílván ismerőse szívét lelkét beleadta a honlapba, de senki sem lehet egy személyben profi webdesigner, tördelő, programozó, site builder, szövegíró, online marketinges.

Egy profi honlap készítésekor ezek a feladatok mind komoly szerepet kapnak, ezért alkalmazunk mindegyik területen külön szakembereket a hon készítéshez.

A honlap készítés a szakértelmen kívül folyamatos felügyeletet igényel, hiszen a tartalmakat frissíteni kell,  a Google kampányok  és a keresőben való pozíciók feljebbtornázása a  tevékenységet lefedő kulcsszavakra, folyamatos felügyeletet igényel és ez szinte egész napos feladat ha magunknak próbáljuk egy személyben elvégezni mindezt.Tehát időigényes.

 Egy döntéshozónak, még ha van is affinitása a honlap készítéshez, túl drága az ideje ahhoz, hogy egész nap a weboldallal foglalkozzon. Ha felvesz egy főállású informatikus a honlap készítésre, és karbantartásra már magában sokkal többe kerül mintha egy profi webfejlesztő céget bízna meg a honlap készítéssel.

Mindezek mellett a weboldal fejlesztés legfontosabb tényezője, hogy weboldalán keresztül, ügyfeleket, új megrendeléseket szerezzen. Ha nem a megfelelő eszközöket alkalmazza a honlap készítésekor a honlap készítésen megspórolt összeg többszörösétől eshet el.

SEO! Keresőoptimalizálás alap lépései

Mit értünk keresőoptimalizálás alatt?

A google keresés során a legfontosabb kulcsszóra / kulcsszavakra a természetes (ingyenes) találatai listáján való előre kerülését értjük. A természetes találatok az 1. keretben láthatók, a fizetett hirdetések pedig a 2. és 3. szekcióban foglalnak helyet.
 
Mit értünk kulcsszó alatt?
A weboldalon felírt minden egyes szó „kulcsszó”, tehát ha azt a kulcsszót beírja valaki a keresőbe, a mi oldalunk is szerepelni fog a találatok között, de várhatóan még csak az utolsók között. Meg kell találni azt a szót, ami a legjobban jellemzi a termékünket vagy szolgáltatásunkat, amire keresnek is az emberek.

A tartalom szerepe a weboldal készítésben

A megfelelő releváns tartalom megírásának kettős szerepe van.

A weboldal célja elsősorban az érdeklődők megszólítása, figyelmük felkeltése és a bizalom építés. A jól felépített, megfogalmazott tartalom létfontosságú a látogatók megszólításához, és a Google keresőben való előrejutáshoz egyaránt.

Weboldal készítés – Milyen szempontok alapján épül fel egy igazán hatékony weboldal?

Ha az Ön célja több annál, mint egy weboldal amely bemutatja vállalkozását, termékeit vagy szolgáltatásait, hanem arra törekszik, hogy versenytársai közül kiemelkedjen webes megjelenése, ezáltal megszólíthassa potenciális érdeklődőit, tisztában kell lenni, hogyan épül fel egy igazán hatékony weboldal.

Felmerül a kérdés, mik azok a szempontok amiket figyelembe kell venni a weboldal készítés során, milyen valójában egy igazán jó weboldal...

Drága vagy olcsó weboldal készítése: mi a különbség? (3rész)

Most pedig lássuk, hogyan alakul mindez a valóságban, hisz a különbség nemcsak abból adódik, kitől rendeljük meg a honlapot, hanem abból is, milyen oldalak társaságába kerülünk. Eddig két absztrakt honlapot hasonlítottunk össze, de mi történik akkor, amikor a saját üzleti szféránkban kezdjük magunkat reklámozni a konkurens lapok között? 

Drága vagy olcsó weboldal készítése: mi a különbség? (1rész)

Mennyiben függ a konverzió szintje a professzionális weblap készítés minőségétől? Mit nyerhetünk egy olcsó, s mit egy drága weboldallal?

Hogyan befolyásolja a weboldalom, hogy 1.000 vagy 10.000 eurót költök-e rá, s mit kapok ebből vissza? Milyen hatásai vannak az Ön piaci szegmensében annak, hogy mennyit fektet a honlapjába?

 

A professzionális Weboldal készítés titkai

Ma már minden cég rendelkezik saját céges weboldallal, vagy legalábbis belátta, hogy a potenciális érdeklődői interneten keresztül való megszerzéséhez egy jól működő weblap készítésére van szükség.

Aki ma azt mondja őt ez nem érdekli hamarosan számára is aktuálissá válik a honlap készítés.

Az internetezők elsődleges információszerző csatornája a Google kereső. Ha Cége nem jelenik meg az érdeklődők számára az első néhány találat között a Googleben, átengedi őket a konkurenciához.

Miért tenné ezt?

Szerezze meg az Ön cége ezeket az érdeklődőket!

A megoldás a mi kezünkben van.

Weboldal készítés - Effektív Weboldal kívülről és belülről

Ha a honlap készítéskor beépítették a megfelelő webanalítikai mérőkódokat, és használja is a rendszert, valószínűleg feltűnt már Önnek a riportok megtekintése után, hogy vannak olyan látogatók, akik egy perc után kilépnek a honlapról.
Ezeknek a látogatóknak valamilyen százaléka csak véletlenül került a honlapjára, de a látogatók többsége – akik potenciális ügyfelek és csak azért nem lettek valós ügyfelei, mert honlapja nem keltette fel érdeklődésüket. Ez a cikk a „Hogyan keltsük fel a látogató érdeklődését?” kérdésre adja meg a választ.

 
W3C Szabvány PHP Programozás MySQL Adatbázis Javascript programozás jQuery TinyMCE Flash programozás
 
 
 

www.romlex.hu
All rights reserved by ROMLEX. Nileda Investments Kft. 2016 A weblapon feltüntetett árak nem tartalmazzák a 27% ÁFÁ-t! Linkek | Webmail | Site Map |

0.021888971328735 ms (9)