SEO! Keresőoptimalizálás alap lépései

weboldal készítés

SEO! Keresőoptimalizálás alap lépései

Mit értünk keresőoptimalizálás alatt?
A google keresés során a legfontosabb kulcsszóra / kulcsszavakra a természetes (ingyenes) találatai listáján való előre kerülését értjük. A természetes találatok az 1. keretben láthatók, a fizetett hirdetések pedig a 2. és 3. szekcióban foglalnak helyet.


 
Mit értünk kulcsszó alatt?
A weboldalon felírt minden egyes szó „kulcsszó”, tehát ha azt a kulcsszót beírja valaki a keresőbe, a mi oldalunk is szerepelni fog a találatok között, de várhatóan még csak az utolsók között. Meg kell találni azt a szót, ami a legjobban jellemzi a termékünket vagy szolgáltatásunkat, amire keresnek is az emberek.
https://adwords.google.com  >> belépés  >>  Jelentések és eszközök  >> Ötletek kulcsszavakra
Az Adwords fiókba bárki beléphet a google fiókjával, könnyen és ingyenesen hozzáférhető. 

 
1: Beírható egymás alá több keresett kulcsszó.
2: Kulcsszavanként kilistázódnak a keresési trendek
3: Hazai versenyben a helyi havi keresési trendek a mérvadóak, de ha idegen nyelvű kulcsszavakat választunk, akkor nem árt szemmel tartani a globális versenyt is.
4: Hónap bontásban visszakereshető, hogy az adott kulcsszavakra nagyságrendileg mennyi keresés érkezik éves viszonylatban.
Hány kulcsszó használható?
Az egész weboldalra nézve sok, akár termékenként vagy szolgáltatásonként használhatunk kulcsszavakat. Fontos, hogy minden oldal a weblapon belül csak egy kulcsszó legyen kiválasztva, mert oldalanként nem lehet több keresőszóval dolgozni. A legerősebb a főoldal, így a számunkra elérhető legerősebb versenyben ezt kell versenyeztetni.

Mi alapján kerülhet előre egy oldal?
Alapvetően három nagy csoportra oszthatjuk azokat a tulajdonságokat és eszközöket, amely ebben segítségünkre lehet.  Végigmegyünk a legfontosabb eszközökön, lépésről lépésre, valamint a  weboldal ehhez köthető adminisztrátori funkcióin.

1: Tartalom
A weboldal alapját és minőségét adja a tartalom. A google végigjárja az oldalt, ezalatt a lapokon lévő összes szöveget, címeket, képeket fog indexelni.  Itt ami a legfontosabb, hogy kellő számban kell tartalmaznia a kiválasztott kulcsszót, valamint a címszavak is a kiválasztott kulcsszóval legyenek megadva. Fontos ezen felül a kulcsszavak elhelyezése is az oldalon.
Címsorsok: Ha a lap főcíme (h1 cím) a kulcsszavunk, akkor az kiemelt fontosságúnak számít a google számára, ami sokat segít az optimalizálásban. A cím hossza is fontos, tehát ha sok szóból áll, akkor egy-egy szó kevesebb súlyt kap, tehát rövid cím legyen, a lehető legkevesebb mellékszöveggel.
Szövegtörzs: A szöveg kezdődjön kulcsszóval, valamint a szövegblokk optimális kulcsszó sűrűsége 6-8% körül legyen. Bizonyos helyeken kulcsszavakat vagy kulcsszavakat tartalmazó kifejezéseket érdemes vastagon kiemelni az oldalon. Ha ezt tartani lehet, a tartalom nagyrészt optimális lesz. Ezt a weboldalon megjelenő minden szövegboxban érdemes tartani.

2:Weboldal szerkezete
A weboldal szerkezete lényegesen befolyásolja a helyezést. A Romlex CMS rendszerét úgy alakítottuk ki, hogy minden szükséges információt tartalmazzon, amire szükségünk lehet.
Szöveges tartalom: Szükség van egy fixen elhelyezett szövegrészre, amely a kulcsszavak figyelembevételével van kialakítva, legyen akár portál, webshop, cégbemutató oldal.

  • Címek: Lehetőség legyen megadni a google számára olvasható módon a szükséges kulcsszavakat tartalmazó címeket (h1, h2, stb…)
  • Menüszerkezet: A google nem mindent tud kezelni. Nem kezeli jól a flash technikát, nem lát bele a javascript és ajax kódokba. A menürendszer kialakításánál fontos, hogy olyan technikát használjunk fel, amit a keresőrobotok is át tudnak látni.
  • Az oldal mélysége: A főoldal a legelső szint, utána a menüpontok, a 2. szintet képezik, almenük a harmadik szintet, és így tovább. Minél mélyebben van a lap, annál kevésbé lesz hangsúlyos. Mindez olyannyira fontos, hogy a főoldal a leges legerősebb pontja a lapnak, míg az 5. mélységet más lehet, hogy be sem indexeli a rendszer.
  • Okos URL megadása: Megadhatunk kulcsszavas linkeket az oldalon, így például az adott termék olyan linkről nyitható meg, amiben a saját neve is szerepel (domain.hu/termeknev).
  • Menüpont megnevezése: Lehetőség legyen a menüpontoknak olyan címeket adni, ami kulcsszavakat tartalmaz.
  • Description: Minden oldalhoz egyedei description legyen megadható. Ez az a szöveg lesz, ami a google keresési listán 1-2 sor erejéig megjelenik a találatok alatt.
  • Kulcsszavak: Minden oldalhoz egyedi kulcsszavakat lehessen megadni. Ezt csak a keresőrobotok látják.
  • Oldal címe: Minden oldalon egyedi „title” legyen megadható. Ez a cím jelenik meg a böngésző fülön.
  • Letöltődési idő: Az is szempont, hogy az oldal milyen gyorsan töltődik le a szerverről, milyen gyorsan tud műveleteket végezni. Egy jól kialakított CMS rendszer minimális szerverterheléssel képes kezelni a weboldalt, így akár 2-3X gyorsabban töltődhet le ugyan az a tartalom.

3: Linkek
Az egyik legfontosabb szempont a linkek szerzése. Linkek nélkül sosem kerül előre a weboldalunk, bármilyen jó legyen optimalizálva. A feladat tehát, hogy a weboldalunkra mutató linkeket kell szerezni, lehetőleg minél többet és minél jobbat.
Honnan szerezhetők linkek? A legkézenfekvőbb megoldás a linkkatalógusok használata, ahol regisztráció vagy űrlap segítségével feltölthető a weboldal linkje, valamint hozzá egy rövid ismertető. Ilyenek a lap.hu oldalak, vagy a lapozz.hu oldalak. Ha elfogytak a magyar katalógusok ahol nem kötelező a viszontlink, folytatható az egyéb katalógusokkal, majd kezdődhet a partnerek keresése, a blogolás és a fórumozás.
Hogyan lehet linket ajánlatni? A legfontosabb, hogy a kiválasztott kulcsszavunkat használjuk fel a linkelés során. A kiválasztott linkkatalógus biztosít regisztrációs vagy linkajánló űrlapot. Keressük meg a nekünk fontos kategóriát, ellenőrizzük szükséges-e a viszontlinkelés az oldalon, valamint hogy a mi témakörünk megfelel-e az oldal irányelveinek. Rendszerint az alábbi információkat szokták kérni.

  • Link megnevezése: Kulcsszó
  • URL: domain.hu
  • Rövid leírás: A fent említett tartalomírás szabályainak megfelelően.
  • Hosszú leírás: A fent említett tartalomírás szabályainak megfelelően.
  • Description: A fent említett tartalomírás szabályainak megfelelően.
  • Kulcsszó: Kulcsszó és annak változatai

Viszontlink linkért cserébe? Bizonyos katalógusok kérnek viszontlinket, mások nem. Sokkal értékesebb a viszonzás nélküli link az oldalon, mert a viszontlink a google szemszögéből üzleti kapcsolatot jelenthet, ezért csak mérsékelten veszi figyelembe.
Hány katalógus van? Viszontlink nélküli katalógus Magyarországon nagyjából 300db van, viszontlink köteles pedig több mint kétszer ennyi. Külföldi katalógusok közül viszontlink nélkül több mint 30.000 áll rendelkezésre.
Mennyi linkre van szükségem? A lehető legtöbbre, ez csak a versenytől függ, hogy milyen oldalakkal kell versenybe szállni a helyezésekért.
Aloldalak linkelése: Bizonyos katalógusokban akár aloldalakat is linkelni lehet, de ez nem túl gyakori, nehéz ilyen linket szerezni, de másképp nem lehet az aloldalakat előre hozni.

weboldal készítés
 
További cikkek...

Ingyen weboldal készítés górcső alatt.

Készíthetünk-e ingyen olyan oldalt, amelyért egy webmester akár 50.000 Ft-ot is elkérne? Mi kipróbáltuk, teszteltük az ingyen weboldalkészítő rendszereket, íme az eredmény...

Weboldal készítés – Milyen szempontok alapján épül fel egy igazán hatékony weboldal?

Ha az Ön célja több annál, mint egy weboldal amely bemutatja vállalkozását, termékeit vagy szolgáltatásait, hanem arra törekszik, hogy versenytársai közül kiemelkedjen webes megjelenése, ezáltal megszólíthassa potenciális érdeklődőit, tisztában kell lenni, hogyan épül fel egy igazán hatékony weboldal.

Felmerül a kérdés, mik azok a szempontok amiket figyelembe kell venni a weboldal készítés során, milyen valójában egy igazán jó weboldal:

A hatékony weboldal szempontjaiért olvassa el a teljes cikket.

Weboldal készítés - Ön elégedett jelenlegi weboldalával?

Jól tudjuk, hogy már szinte közhelyes kérdés és talán naponta többen is megkeresik Önt honlap készítés miatt de... és itt jön a legfontosabb DE...

Attól, hogy Ön nem tulajdonít jelentőséget annak, hogy nem működik hatékonyan weboldala, még az tényleg nem működik. Mit kell figyelmbe vennünk ha egy igazán hatékony weboldal fejlesztés a célunk?

Íme a válaszok, ahogyan mi gondoljuk:

A weboldal készítés első lépései

A weboldal felépítésének megtervezése

Üzleti weboldal készítés előtt fel kell mérnünk, hogy potenciális célcsoportunknak milyen igényei vannak, és ehhez mérten kell felépítenünk weboldalunkat.

A weblap készítés egyik legfontosabb eleme az érdeklődők számára vonzó és figyelemfelkeltő tartalom.

E mellett egy nagyon fontos tényezőt sokan figyelmen kívűl hagynak a weblap készítés során:

Az érdeklődők információt keresnek az interneten.

Drága vagy olcsó weboldal készítése: mi a különbség? (2rész)

Tételezzük fel, hogy az Önök társasága körülbelül akkora, mint a konkurenciáé. Ugyancsak tegyük fel, hogy az „út” elején lehetőségük van többé-kevésbé ugyanazt megtenni, mint a többiek, miközben az Önök területének konverziós átlaga 20 látogatóra egy hívás, s honlapjuk mindenegyes eleme pozitívan vagy negatívan hat ki az ügyfeleikre.

A webshop és előnyei

Az elektronikus kereskedelem ( Webáruház készítés) nem csupán a vásárlás-eladás műveleteit foglalja magába, hanem biztosítja egy olyan zárt láncolat létrehozását (ld. az ábrát), amelyben bennfoglaltatnak a termék iránti kereslet felkeltésének elemei, a terjesztés, valamint az értékesítést követő szolgáltatások és a partnerek közötti együttműködés automatizálása.

Azonban a a webkereskedelem lehetőségeit sem szabad túlértékelnünk. A web-kereskedelem fejlődésésének története során megélt egy bizonyos eufórikus korszakot, ez az úgynevezett internetes boom.

 

SEO, SEA és SEM

SEO (Search Engine Optimization) - Keresőrendszerekre való optimalizálás. Egyszerűbben szólva a SEO olyan műveletek összessége, melyek elősegítik, hogy a weblap minél jobb pozícióba kerüljön a keresőprogramokban. E műveletek egyaránt lehetnek belsők és külsők:


Miért bízza a weboldal készítését profikra?

Nehéz időket élünk, de nem a gazdasági válság hanem a honlap készítés a téma.

A cégek igyekeznek költséget csökkenteni, kézenfekvő  ötletnek tűnik, hogy a honlap készítésén próbálnak spórolni, és így születnek a saját készítésű és a szomszéd által készített weboldalak…

Önmagában nem is lenne gond ha mondjuk egy asztalosmester honlap készítésre adja a fejét, annál inkább ha mondjuk én próbálnék irodabútort eszkábálni… Aki ismer átérzi a hasonlatot

Bizonyára az Ön környezetében van aki vállalkozna honlap készítésre szívességből, vagy egy rekesz sörért.

Ez csábító ajánlatnak tűnhet első hallásra, de az eredmény a legtöbb esetben elborzasztó.

Nyílván ismerőse szívét lelkét beleadta a honlapba, de senki sem lehet egy személyben profi webdesigner, tördelő, programozó, site builder, szövegíró, online marketinges.

Egy profi honlap készítésekor ezek a feladatok mind komoly szerepet kapnak, ezért alkalmazunk mindegyik területen külön szakembereket a hon készítéshez.

A honlap készítés a szakértelmen kívül folyamatos felügyeletet igényel, hiszen a tartalmakat frissíteni kell,  a Google kampányok  és a keresőben való pozíciók feljebbtornázása a  tevékenységet lefedő kulcsszavakra, folyamatos felügyeletet igényel és ez szinte egész napos feladat ha magunknak próbáljuk egy személyben elvégezni mindezt.Tehát időigényes.

 Egy döntéshozónak, még ha van is affinitása a honlap készítéshez, túl drága az ideje ahhoz, hogy egész nap a weboldallal foglalkozzon. Ha felvesz egy főállású informatikus a honlap készítésre, és karbantartásra már magában sokkal többe kerül mintha egy profi webfejlesztő céget bízna meg a honlap készítéssel.

Mindezek mellett a weboldal fejlesztés legfontosabb tényezője, hogy weboldalán keresztül, ügyfeleket, új megrendeléseket szerezzen. Ha nem a megfelelő eszközöket alkalmazza a honlap készítésekor a honlap készítésen megspórolt összeg többszörösétől eshet el.

SEO! Keresőoptimalizálás alap lépései

Mit értünk keresőoptimalizálás alatt?

A google keresés során a legfontosabb kulcsszóra / kulcsszavakra a természetes (ingyenes) találatai listáján való előre kerülését értjük. A természetes találatok az 1. keretben láthatók, a fizetett hirdetések pedig a 2. és 3. szekcióban foglalnak helyet.
 
Mit értünk kulcsszó alatt?
A weboldalon felírt minden egyes szó „kulcsszó”, tehát ha azt a kulcsszót beírja valaki a keresőbe, a mi oldalunk is szerepelni fog a találatok között, de várhatóan még csak az utolsók között. Meg kell találni azt a szót, ami a legjobban jellemzi a termékünket vagy szolgáltatásunkat, amire keresnek is az emberek.

A tartalom szerepe a weboldal készítésben

A megfelelő releváns tartalom megírásának kettős szerepe van.

A weboldal célja elsősorban az érdeklődők megszólítása, figyelmük felkeltése és a bizalom építés. A jól felépített, megfogalmazott tartalom létfontosságú a látogatók megszólításához, és a Google keresőben való előrejutáshoz egyaránt.

Weboldal készítés – Milyen szempontok alapján épül fel egy igazán hatékony weboldal?

Ha az Ön célja több annál, mint egy weboldal amely bemutatja vállalkozását, termékeit vagy szolgáltatásait, hanem arra törekszik, hogy versenytársai közül kiemelkedjen webes megjelenése, ezáltal megszólíthassa potenciális érdeklődőit, tisztában kell lenni, hogyan épül fel egy igazán hatékony weboldal.

Felmerül a kérdés, mik azok a szempontok amiket figyelembe kell venni a weboldal készítés során, milyen valójában egy igazán jó weboldal...

Drága vagy olcsó weboldal készítése: mi a különbség? (3rész)

Most pedig lássuk, hogyan alakul mindez a valóságban, hisz a különbség nemcsak abból adódik, kitől rendeljük meg a honlapot, hanem abból is, milyen oldalak társaságába kerülünk. Eddig két absztrakt honlapot hasonlítottunk össze, de mi történik akkor, amikor a saját üzleti szféránkban kezdjük magunkat reklámozni a konkurens lapok között? 

Drága vagy olcsó weboldal készítése: mi a különbség? (1rész)

Mennyiben függ a konverzió szintje a professzionális weblap készítés minőségétől? Mit nyerhetünk egy olcsó, s mit egy drága weboldallal?

Hogyan befolyásolja a weboldalom, hogy 1.000 vagy 10.000 eurót költök-e rá, s mit kapok ebből vissza? Milyen hatásai vannak az Ön piaci szegmensében annak, hogy mennyit fektet a honlapjába?

 

A professzionális Weboldal készítés titkai

Ma már minden cég rendelkezik saját céges weboldallal, vagy legalábbis belátta, hogy a potenciális érdeklődői interneten keresztül való megszerzéséhez egy jól működő weblap készítésére van szükség.

Aki ma azt mondja őt ez nem érdekli hamarosan számára is aktuálissá válik a honlap készítés.

Az internetezők elsődleges információszerző csatornája a Google kereső. Ha Cége nem jelenik meg az érdeklődők számára az első néhány találat között a Googleben, átengedi őket a konkurenciához.

Miért tenné ezt?

Szerezze meg az Ön cége ezeket az érdeklődőket!

A megoldás a mi kezünkben van.

Weboldal készítés - Effektív Weboldal kívülről és belülről

Ha a honlap készítéskor beépítették a megfelelő webanalítikai mérőkódokat, és használja is a rendszert, valószínűleg feltűnt már Önnek a riportok megtekintése után, hogy vannak olyan látogatók, akik egy perc után kilépnek a honlapról.
Ezeknek a látogatóknak valamilyen százaléka csak véletlenül került a honlapjára, de a látogatók többsége – akik potenciális ügyfelek és csak azért nem lettek valós ügyfelei, mert honlapja nem keltette fel érdeklődésüket. Ez a cikk a „Hogyan keltsük fel a látogató érdeklődését?” kérdésre adja meg a választ.

 
W3C Szabvány PHP Programozás MySQL Adatbázis Javascript programozás jQuery TinyMCE Flash programozás
 
 
 

www.romlex.hu
All rights reserved by ROMLEX. Nileda Investments Kft. 2016 A weblapon feltüntetett árak nem tartalmazzák a 27% ÁFÁ-t! Linkek | Webmail | Site Map |

0.023098945617676 ms (9)