A weboldal készítés első lépései – a weboldal felépítésének megtervezése
Üzleti weboldal készítés előtt fel kell mérnünk, hogy potenciális célcsoportunknak milyen igényei vannak, és ehhez mérten kell felépítenünk weboldalunkat.
A weboldal készítés egyik legfontosabb eleme az érdeklődők számára vonzó és figyelemfelkeltő tartalom.
E mellett egy nagyon fontos tényezőt sokan figyelmen kívűl hagynak a weboldal készítés során:
Az érdeklődők információt keresnek az interneten.
Ahhoz, hogy az érdeklődőkből vásárlók legyenek, a lehető legrövidebb úton meg kell adnunk számukra az általuk keresett információt az adott termékről, szolgáltatásról.
A weboldal készítésekor figyelembe kell vennünk, hogy érdeklődőink számára milyen irnformációk lehetnek érdekesek, és ehhez mérten kell kialakítanunk weboldalunk felépítését, menüpontjait.
A weboldal készítése során szem előtt tartandó tényező, amellett, hogy figyelemfelkeltő és az érdeklődésre releváns tartalmakat írunk, a bizalomépítés.
Egy érdeklődő aki először weboldalunkon találkozunk cégünkkel, az ott látottak alapján dönti el, hogy bizalmat szavaz számunkra és felveszi velünk a kapcsolatot, vagy tovább áll weboldalunkról.
Tehát ahhoz, hogy az érdeklődőből megrendelőt tudjunk konvertálni, az alábbi két tényezőt kell figyelmbe vennünk a weboldal készítés során
1. specializált tartalom
2. tudatos bizalom építés
A weboldal készítés menetében a többi dologgal ráérünk ezeket követően foglalkozni
Részletezzük ki jobban ezt a két dolgot: specializált tartalom és bizalom.
Azok az érdeklődők, akik információt keresnek az interneten a bennük felmerülő problémáikra keresnek megoldást, ezért a weboldal készítésekor mindent annak kell alárendelnünk, hogy az oldalunkra érkező látogatóban azt a benyomást keltsük, mi tudjuk a megoldást az ő problémájára.
A kezdőoldalon rögtön valami érdekes, figyelemfelkeltő tartalmat kell érdeklődink elé tárnunk.
Íme két példa arra, hogy weboldalunk fő oldalán mi az amit megjelenítsünk és mi az amit ne.
1.példa
• Félti családja, otthona, értéktárgyai biztonságát?
• A környéken és a házban sok gyanús alak fordul meg?
• Szomszédjához már betörtek?
Ne legyen Ön a következő! Ne essen áldozatul a betörőknek!
Mi megvédjük otthonát! Teljes körű biztonság technikai megolások, legyen szó mechanikus, vagy digitális védelemről!
2.példa
Cégünk 12 éve működik budapesti székhellyel először Bt.ként , aztán 2001 től kft.ként tevékenykedünk a biztonságtechnika területén.
Foglalkuzunk mechanikus, hagyományos betörésvédelmi, és digitális biztonságtechnikai rendszerekkel egyaránt. Hívjon minket Ön is!
A két rövid szövegrész közül az Ön figyelmét melyik keltette fel inkább? Nincs egyedül véleményével, ha Ön szerint az első a lényegretörőbb, figyelemfelkeltőbb.
A weboldalra érdekző látogatók néhány mp alatt eldöntik, hogy megtalálták-e a számukra érdekes információt vagy sem.
Sok weboldalnál hiába van sok látogató, de a megkeresések száma távol elmarad az elvártakhoz képest.
A információ szerzés mechanizmusa a közvetkező:
Az érdeklődő beírja a keresőbe az általa keresett kifejezést. Szerencsés esetben meg is találja az Ön weboldalát, viszont ha nem találja a számára értékes információt tovább áll mindaddig míg rá nem talál arra amit valóban keresett.
Ugye ismerős?
Sajnos a weboldal tulajdonosán kívül senkit nem érdekel, hogy vállalkozása pontosan mikor alakult , mikor váltott cégformát.
A fenti példáknál maradva az érdeklődőknek az számít, hogy tudunk-e megoldást kínálni arra, hogy megvédje otthonát a betörőktől.
A weboldal tulajdonosának pedig az számít, hogy a potenciális érdeklődőkből milyen arányban tud vásárlókat konvertálni. Ezt nevezzük konverziós rátának.