Drága vagy olcsó weboldal készítése: mi a különbség? (3rész)

weboldal készítés

drága vagy olcsó weblap Mennyiben függ a konverzió szintje a weboldal-készítés minőségétől? Mit nyerhetünk egy olcsó, s mit egy drága weoldallal?

Összevetés másokkal

Most pedig lássuk, hogyan alakul mindez a valóságban, hisz a különbség nemcsak abból adódik, kitől rendeljük meg a honlapot, hanem abból is, milyen oldalak társaságába kerülünk. Eddig két absztrakt honlapot hasonlítottunk össze, de mi történik akkor, amikor a saját üzleti szféránkban kezdjük magunkat reklámozni a konkurens lapok között? A dolog egyszerű: nézzük meg, kik lesznek vagy kik éppen a szomszédaink a keresők által kiadott TOP 10-ben avagy szöveges reklámok terén (adwords.google stb.), s épp ezekkel kell majd versengenünk. Épp velük fognak majd összehasonlítani bennünket.

Tekintsünk most el attól, milyen előnyökkel indulunk, mik a konkurencia előnyei, milyen különbségek vannak az árainkban; mindennek igen nagy a jelentősége, de a jelen cikkben nem vizsgájuk ezeket. Feltételezzük, hogy ezek a mutatók mindenkinél ugyanolyanok.

Egy dolgot ne feledjenek: honlapjukat össze fogják hasonlítani másokéival. Ha a Google első oldalán a három honlapváltozat (diák, etalon, profi) egymáshoz való viszonya ugyanolyan lesz, akkor a konverzió is körülbelül ugyanaz lesz, ahogy fentebb leírtuk. Ha azonban valami zavar lép fel, a konverziós viszony is más lesz. Végtére is az ember abból válogat, ami van.

Amennyiben az Önök konkurensei mindannyian a diákkal készíttetik el a honlapjukat, akkor azokhoz képest az Önök „takarékos” verziója profinak fog számítani. Ugyanígy, ha a TOP 10-ben csupa professzionális lap szerepel, a felhasználó szemében mindegyik körülbelül azonos lesz, míg ha Önök a diákkal készíttetik el a honlapjukat és teszik a többi mellé, a konverziójuk a nulla felé fog közeledni. Mindezzel lehet vitatkozni, lehet nem egyetérteni vele, de ha például tíz taxi áll egymás mögött az egyik utcában, s a tíz közül kilenc 30.000 $-os, egy pedig filléres járgány, ugyanakkor mindegyik taxira (beleértve a fillérest is) 100 Ft/km tarifa van kiírva, a filléresnek biztosan nem lesz utasa, ugye? Hisz ott van kilenc márkás kocsi, melyek ugyanannyiért viszik el az utast, mint az ütött-kopott járgány.

Természetesen vannak a szabályt erősítő kivételek: ha például az Önök árai lényegesen különbözőek, vagy legalábbis olyan színben tüntetik fel őket, mintha különbözőek lennének, s ez esetben elfogadható egy „egyszerűbb” design, hisz meglehet, hogy az Önök üzleti vállalkozása számára fontos az „egyszerűbb” image, az oldal könnyű használhatóságát azonban mindenképp szinten kell tartani, különben a látogató esetleg nem fogja érteni, mi olcsóbb és jobb Önöknél, és azt hiheti, hogy annak a filléres taxinak a tulajdonosával van dolga, aki 100 Ft viteldíjat hirdetett, de azt „elfelejtette” megemlíteni, hogy ez 10 percre vonatkozik.

Például az „olcsó” és szemre szerény kinézetű Ebay.com weboldal több millió dollárt költött csak annak a kutatására, hogyan tehetné jobbá az oldalt. Természetesen megengedhették volna maguknak, hogy a világ „legfelkapottabb” designerét bízzák meg az oldal grafikai megtervezésével, és a legszebb, legtekintélyesebb és látszatra „legdrágább” honlapját mondhassák magukénak, lenyűgözve ezzel látogatóikat, csakhogy az Ebay használ áruk kereskedésével foglalkozik világszerte, minek neki a „flanc”? Nem, nekik éppenhogy olcsó honlap kell: minél olcsóbb, annál jobb, de minél használhatóbb is legyen.

Tehát a weboldalkészítésén megtakarított pénzt már a legelső reklámozásnál elveszítik, hisz 100 Ft-ért kaphatnának 2 hívást is, de csak egyet kapnak, vagyis épp azt a 100 Ft-t veszítik el, amelyért kaphatnának egy második hívást.

Ez valamennyi reklámhordozóra érvényes. Bármelyikre, a prospektustól a tv-reklámig.

Természetesen a weboldalra fordított magas költségek és a látogatottság hívásokká konverzálásának magas foka nem mindig áll egymással egyenes arányban. Ha kereskedelmi céllal kíván weboldalot működtetni, követelje meg a fejlesztőtől, hogy legyen tisztában a folyamatokkal.

A világ legjobb weboldalja

Hogyan kell ilyen honlapot készíteni és mennyit kell rá költeni? A dolog valójában roppant egyszerű, csak egy kis matematika kell hozzá. Azt, hogy X hogyan aránylik Y-hoz, nem tudjuk kiszámítani, ha nem ismerjük ezen ismeretlenek kiegészítő paramétereit, még kevésbé, ha az X mögött forintok állnak, az Y mögött pedig gépek. Azt viszont már egyszerűbb kiszámítani, mennyi X1 és X2, minthogy eleve egy és ugyanazon paraméterekkel van dolgunk.

Ne akarják elkészíttetni a világ legjobb weboldalját: egy kreatív ügynökség honlapja ötleteit tekintve mindig is jobb lesz, mint egy Internetáruházé.  Egy egyetemi honlap terjedelem tekintetében mindig is jobb lesz, mint egy fodrászszaloné.

Ezért nem érdemes arra biztatni a Web-fejlesztőt, hogy az üzleti élet más területein működő honlapokhoz igazodjon. Ugye Önök sem hasonlítgatják össze soha az éttermeket és a mobil telefonokat árusító szalonokat? Éppen ezért az Internetáruházaknak sem a Microsoft honlapjához kell mérniük magukat: itt egész más megközelítési mód szükségeltetik.

« 1 rész

« 2 rész

weboldal készítés
 
További cikkek...

Ingyen weboldal készítés górcső alatt.

Készíthetünk-e ingyen olyan oldalt, amelyért egy webmester akár 50.000 Ft-ot is elkérne? Mi kipróbáltuk, teszteltük az ingyen weboldalkészítő rendszereket, íme az eredmény...

Weboldal készítés – Milyen szempontok alapján épül fel egy igazán hatékony weboldal?

Ha az Ön célja több annál, mint egy weboldal amely bemutatja vállalkozását, termékeit vagy szolgáltatásait, hanem arra törekszik, hogy versenytársai közül kiemelkedjen webes megjelenése, ezáltal megszólíthassa potenciális érdeklődőit, tisztában kell lenni, hogyan épül fel egy igazán hatékony weboldal.

Felmerül a kérdés, mik azok a szempontok amiket figyelembe kell venni a weboldal készítés során, milyen valójában egy igazán jó weboldal:

A hatékony weboldal szempontjaiért olvassa el a teljes cikket.

Weboldal készítés - Ön elégedett jelenlegi weboldalával?

Jól tudjuk, hogy már szinte közhelyes kérdés és talán naponta többen is megkeresik Önt honlap készítés miatt de... és itt jön a legfontosabb DE...

Attól, hogy Ön nem tulajdonít jelentőséget annak, hogy nem működik hatékonyan weboldala, még az tényleg nem működik. Mit kell figyelmbe vennünk ha egy igazán hatékony weboldal fejlesztés a célunk?

Íme a válaszok, ahogyan mi gondoljuk:

A weboldal készítés első lépései

A weboldal felépítésének megtervezése

Üzleti weboldal készítés előtt fel kell mérnünk, hogy potenciális célcsoportunknak milyen igényei vannak, és ehhez mérten kell felépítenünk weboldalunkat.

A weblap készítés egyik legfontosabb eleme az érdeklődők számára vonzó és figyelemfelkeltő tartalom.

E mellett egy nagyon fontos tényezőt sokan figyelmen kívűl hagynak a weblap készítés során:

Az érdeklődők információt keresnek az interneten.

Drága vagy olcsó weboldal készítése: mi a különbség? (2rész)

Tételezzük fel, hogy az Önök társasága körülbelül akkora, mint a konkurenciáé. Ugyancsak tegyük fel, hogy az „út” elején lehetőségük van többé-kevésbé ugyanazt megtenni, mint a többiek, miközben az Önök területének konverziós átlaga 20 látogatóra egy hívás, s honlapjuk mindenegyes eleme pozitívan vagy negatívan hat ki az ügyfeleikre.

A webshop és előnyei

Az elektronikus kereskedelem ( Webáruház készítés) nem csupán a vásárlás-eladás műveleteit foglalja magába, hanem biztosítja egy olyan zárt láncolat létrehozását (ld. az ábrát), amelyben bennfoglaltatnak a termék iránti kereslet felkeltésének elemei, a terjesztés, valamint az értékesítést követő szolgáltatások és a partnerek közötti együttműködés automatizálása.

Azonban a a webkereskedelem lehetőségeit sem szabad túlértékelnünk. A web-kereskedelem fejlődésésének története során megélt egy bizonyos eufórikus korszakot, ez az úgynevezett internetes boom.

 

SEO, SEA és SEM

SEO (Search Engine Optimization) - Keresőrendszerekre való optimalizálás. Egyszerűbben szólva a SEO olyan műveletek összessége, melyek elősegítik, hogy a weblap minél jobb pozícióba kerüljön a keresőprogramokban. E műveletek egyaránt lehetnek belsők és külsők:


Miért bízza a weboldal készítését profikra?

Nehéz időket élünk, de nem a gazdasági válság hanem a honlap készítés a téma.

A cégek igyekeznek költséget csökkenteni, kézenfekvő  ötletnek tűnik, hogy a honlap készítésén próbálnak spórolni, és így születnek a saját készítésű és a szomszéd által készített weboldalak…

Önmagában nem is lenne gond ha mondjuk egy asztalosmester honlap készítésre adja a fejét, annál inkább ha mondjuk én próbálnék irodabútort eszkábálni… Aki ismer átérzi a hasonlatot

Bizonyára az Ön környezetében van aki vállalkozna honlap készítésre szívességből, vagy egy rekesz sörért.

Ez csábító ajánlatnak tűnhet első hallásra, de az eredmény a legtöbb esetben elborzasztó.

Nyílván ismerőse szívét lelkét beleadta a honlapba, de senki sem lehet egy személyben profi webdesigner, tördelő, programozó, site builder, szövegíró, online marketinges.

Egy profi honlap készítésekor ezek a feladatok mind komoly szerepet kapnak, ezért alkalmazunk mindegyik területen külön szakembereket a hon készítéshez.

A honlap készítés a szakértelmen kívül folyamatos felügyeletet igényel, hiszen a tartalmakat frissíteni kell,  a Google kampányok  és a keresőben való pozíciók feljebbtornázása a  tevékenységet lefedő kulcsszavakra, folyamatos felügyeletet igényel és ez szinte egész napos feladat ha magunknak próbáljuk egy személyben elvégezni mindezt.Tehát időigényes.

 Egy döntéshozónak, még ha van is affinitása a honlap készítéshez, túl drága az ideje ahhoz, hogy egész nap a weboldallal foglalkozzon. Ha felvesz egy főállású informatikus a honlap készítésre, és karbantartásra már magában sokkal többe kerül mintha egy profi webfejlesztő céget bízna meg a honlap készítéssel.

Mindezek mellett a weboldal fejlesztés legfontosabb tényezője, hogy weboldalán keresztül, ügyfeleket, új megrendeléseket szerezzen. Ha nem a megfelelő eszközöket alkalmazza a honlap készítésekor a honlap készítésen megspórolt összeg többszörösétől eshet el.

SEO! Keresőoptimalizálás alap lépései

Mit értünk keresőoptimalizálás alatt?

A google keresés során a legfontosabb kulcsszóra / kulcsszavakra a természetes (ingyenes) találatai listáján való előre kerülését értjük. A természetes találatok az 1. keretben láthatók, a fizetett hirdetések pedig a 2. és 3. szekcióban foglalnak helyet.
 
Mit értünk kulcsszó alatt?
A weboldalon felírt minden egyes szó „kulcsszó”, tehát ha azt a kulcsszót beírja valaki a keresőbe, a mi oldalunk is szerepelni fog a találatok között, de várhatóan még csak az utolsók között. Meg kell találni azt a szót, ami a legjobban jellemzi a termékünket vagy szolgáltatásunkat, amire keresnek is az emberek.

A tartalom szerepe a weboldal készítésben

A megfelelő releváns tartalom megírásának kettős szerepe van.

A weboldal célja elsősorban az érdeklődők megszólítása, figyelmük felkeltése és a bizalom építés. A jól felépített, megfogalmazott tartalom létfontosságú a látogatók megszólításához, és a Google keresőben való előrejutáshoz egyaránt.

Weboldal készítés – Milyen szempontok alapján épül fel egy igazán hatékony weboldal?

Ha az Ön célja több annál, mint egy weboldal amely bemutatja vállalkozását, termékeit vagy szolgáltatásait, hanem arra törekszik, hogy versenytársai közül kiemelkedjen webes megjelenése, ezáltal megszólíthassa potenciális érdeklődőit, tisztában kell lenni, hogyan épül fel egy igazán hatékony weboldal.

Felmerül a kérdés, mik azok a szempontok amiket figyelembe kell venni a weboldal készítés során, milyen valójában egy igazán jó weboldal...

Drága vagy olcsó weboldal készítése: mi a különbség? (3rész)

Most pedig lássuk, hogyan alakul mindez a valóságban, hisz a különbség nemcsak abból adódik, kitől rendeljük meg a honlapot, hanem abból is, milyen oldalak társaságába kerülünk. Eddig két absztrakt honlapot hasonlítottunk össze, de mi történik akkor, amikor a saját üzleti szféránkban kezdjük magunkat reklámozni a konkurens lapok között? 

Drága vagy olcsó weboldal készítése: mi a különbség? (1rész)

Mennyiben függ a konverzió szintje a professzionális weblap készítés minőségétől? Mit nyerhetünk egy olcsó, s mit egy drága weboldallal?

Hogyan befolyásolja a weboldalom, hogy 1.000 vagy 10.000 eurót költök-e rá, s mit kapok ebből vissza? Milyen hatásai vannak az Ön piaci szegmensében annak, hogy mennyit fektet a honlapjába?

 

A professzionális Weboldal készítés titkai

Ma már minden cég rendelkezik saját céges weboldallal, vagy legalábbis belátta, hogy a potenciális érdeklődői interneten keresztül való megszerzéséhez egy jól működő weblap készítésére van szükség.

Aki ma azt mondja őt ez nem érdekli hamarosan számára is aktuálissá válik a honlap készítés.

Az internetezők elsődleges információszerző csatornája a Google kereső. Ha Cége nem jelenik meg az érdeklődők számára az első néhány találat között a Googleben, átengedi őket a konkurenciához.

Miért tenné ezt?

Szerezze meg az Ön cége ezeket az érdeklődőket!

A megoldás a mi kezünkben van.

Weboldal készítés - Effektív Weboldal kívülről és belülről

Ha a honlap készítéskor beépítették a megfelelő webanalítikai mérőkódokat, és használja is a rendszert, valószínűleg feltűnt már Önnek a riportok megtekintése után, hogy vannak olyan látogatók, akik egy perc után kilépnek a honlapról.
Ezeknek a látogatóknak valamilyen százaléka csak véletlenül került a honlapjára, de a látogatók többsége – akik potenciális ügyfelek és csak azért nem lettek valós ügyfelei, mert honlapja nem keltette fel érdeklődésüket. Ez a cikk a „Hogyan keltsük fel a látogató érdeklődését?” kérdésre adja meg a választ.

 
W3C Szabvány PHP Programozás MySQL Adatbázis Javascript programozás jQuery TinyMCE Flash programozás
 
 
 

www.romlex.hu
All rights reserved by ROMLEX. Nileda Investments Kft. 2017 A weblapon feltüntetett árak nem tartalmazzák a 27% ÁFÁ-t! Linkek | Webmail | Site Map |

0.022307157516479 ms (9)